Sunday 19 January 2014

Návod - dva gify v jednom

Je to asi 10 měsíců, co jsem tady ze svého starého blogu dávala návod na to, jak vytvořit GIF. A protože jsem na tom blogu měla návody dva, napadlo mě, že sem dám i ten druhý. Taky proč ne. Nějaký zajímavý článek se mi sem hodí, návod je myslím si užitečný a stejně asi nikdo, kdo sem chodí, můj starý blog nezná. Vím jen o jedné výjimce. Takže to stejně bude pro většinu novinka :D
Jde o to, jak spojit dva, či více gifů do jednoho. Kdysi mi trvalo dlouho, než jsem na to přišla, ale nakonec se mi to povedlo a návod jsem udělala pro takové další neznalce jako jsem já. Tak snad se někomu z vás bude někdy hodit :)

Můžeme začít :)

Jsem tady s druhým slíbeným návodem. Rozhodla jsem se udělat návod na to, jak spojit dva gify dohromady, aby z toho vzniklo něco jako je TOTO (i když tady jsou dokonce tři, ale it doesn't matter :D). Možná si někteří říkají, co je na tom tak těžkého a proč na to dělám návod, ale vždycky se najde někdo kdo to neví a nějakou radu ocení. I mi trvalo docela dlouho než jsem na to přišla. Takže můžeme začít.

BTW pokud ještě neumíte ani obyčejný gif tak doporučuju přečíst si můj první tutorial, protože tento na něj dá se říct navazuje - GIF tutorial 1

začneme s dvěma hotovými gify. Jsou hotové, ale v Photoshopu stále otevřené, abychom s nimi mohli pracovat. Jsou NEUPRAVENÉ! Toto je docela důležitá poznámka. Gify budeme upravovat až poté co se spojí dohromady. Já začínám s těmito dvěmi (vybrala jsem Pippina opět z Pána prstenů, můj nejmilejší hobit ♥)

A taky jsem zapomněla na další důležitou věc, vlastně tu nejdůležitější protože bez ní by jste udělali leda prd :D OBA GIFY MUSÍ MÍT STEJNÝ POČET SNÍMKŮ!! A taky by měly mít stejné rozměry.









Začneme u gifu, který chcete mít dole. Tady z těchto dvou tedy začínáme u druhého. Zmáčkněte Alt + Ctrl + C což znamená, že se vám otevře okno pro úpravu velikosti plátna. Šířku necháte stejnou, protože ta se nemění, ale výška bude dvojnásobek výšky gifu. Například tento má výšku 205 px takže vy místo 205 napíšete 410. Potom, to je důležité, ukotvení musí být takto dole, jak vidíte na obrázku níže v červeném "kolečku" a poté zmáčkneme OK





Teď přejdeme na druhý gif, ten, který bude ve výsledku nahoře. Klikneme na šipku (červený kroužek) a vybereme všechny snímky. Potom opět klikneme na šipku a vybereme možnost Kopírovat snímky.





Zase přejdeme na předchozí gif, klikneme na naši oblíbenou šipku a vybereme všechny snímky. Zase klikneme na šipku a vybereme Vložit snímky. Objeví se vám toto malé okénko kde zaškrtnete Vložit přes výběr a dáte OK




Váš výsledek by měl vypadat nějak takto. A to je vlastně vše, gify máte spojené. Jednoduché ne? A teď už je na řadě finální úprava.




Já osobně nejraději používám křivky, jas, kontrast a expozici. jak můžete vidět, jas i kontrast nastavuju co nejvíce je to možné. Obrázek to tak hezky oživí. A potom se taky neobejdu bez zostření. U gifů je ale ten problém, že musíme zostřovat snímek po snímku, což vám může zabrat hodně času, když máte snímků hodně. Můžete nakonec použít černý přechod. Já vždy použiju takový ten kruhový, potom vezmu gumu a střed gifu, který nechci mít ztmavený vygumuju. Tím mi zůstanou ztmavené jen okraje.





a tady už je výsledek x)




.

3 comments:

  1. DÍKY DÍKY DÍKY!! Vždycky jsme to chtěla umět, znala jsme přibližný návod a ty si mě úplně zachránila! Teď si budu dělat hromadu Gifů jen sama ze sebe, ježiš to bude prča! Dík, si nejlepší na světě :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jééé to já mám radost, že jsem někomu udělala takovou radost :D :) určitě se pak na blogu pochlub s výsledkem, jsem zvědavá :) a děkuji :)

      Delete

Moc děkuji za každý Váš komentář :)